23. Rizling kupa beszámoló

A Nyugat Balatoni Regatta sorozat 4. futamát 2023.07.29-én rendezték meg Ábrahámhegyen.  A 23. alkalommal megrendezett Rizling kupát az abszolút első helyen befutó hajó kapja, de természetesen a Yardstick osztályok is értékelésre kerülnek a verseny befejeztével.

A kikötőben nagyon barátságosan fogadtak minket, amikor péntek kora este megérkeztünk. Tudtuk, hogy kevés a vendéghely, így aztán egymás mellé kötöttünk így 5 egységből álló hajóhidat „építettünk” a kikötőben. A széljelentés nem sok szelet ígért a másnapi versenyre, de ettől még jó hangulatban készültünk a versenyre és éjszakába menő beszélgetéssel töltöttük az időt a régi történetek felelevenítésével.

Másnap a reggeli elfogyasztása után átballagtunk a kikötőmesteri épület elé, ahol 9:15-kor kezdődő kormányosi értekezleten ismertetették a pályát és a várható időjárást. A pálya a szokásos túra háromszög pálya volt. A rendezőség az Ábrahámi kikötő előtt kitűzött (majd 1 km-es) rajtvonaltól Badacsony felé indította el a hajósokat, hogy aztán a hegy előtti öbölben elhelyezett első bóját megkerülve a déli part – Fonyódliget – felé fordítsa a mezőnyt az oda kihelyezett második bójához, végül a Pálkövei strand elé kitett harmadik bóját követően már csak a rajtvonal kb.100 méterre szűkített vonalával, mint célterület zárja le a pályát.

A 64 hajót számláló rekordszámú nevező meghallgatta a várható szélelőrejelzést, amiről tényleg nem mondhatjuk el, hogy elkényeztetett örömvitorlázásra hívott volna minket. Az eligazítást követően mindenki igyekezett vissza a hajójára, hogy elvégezze az utolsó simításokat és elinduljon a kijelölt rajtterületre.

Az éppen lengedező ÉNY szélben lassan peregtek a másodpercek, de 10 órakor a mezőny nekiindult megnyerni a Rizling kupát, a saját osztályát vagy éppen csak vitorlázni egy jót. A 1-2 csomós szembeszélben a kreuz szakaszon a gyorsabb hajók hamar elléptek a mezőnytől, de nem telt el egy óra és szinte minden versenyző vette a pályának ezt a legrövidebb szakaszát. A Fonyódliget felé tartó második hátszeles szakaszon aztán előkerültek a genakkerek, spinakkerek, reacherek, hogy beszínezzék a középső medence nyugati végét. Látványra biztosan mindig ez a legszebb része a túraversenyeknek, de a legtöbb odafigyeléssel is jár.

A Fonyódligeti bója után félszélben lehetett az északi parton elhelyezett utolsó bóját megközelíteni, így van, aki a genakkert van a aki reachert vagy egy nagyobb genuát húzott erre a szakaszra. Eddigre már a mezőny teljesen szétszakadt. A le-leálló szélben ki több- ki kevesebb sikerrel találta meg a szélcsíkokat a vizen. Leggyorsabb hajó 1:50:17 alatt az utolsó hajó pedig 5:36:21 alatt teljesítette a távot.

A gyenge szél és a meleg kitartást kívánt a résztvevőktől. Egyesületünkből 7 egység is indult, és nagyon büszkék vagyunk és gratulálunk, hogy mindenki teljesítette a távot, valamint az egyesületünk színeiben induló ViNo-Bá Xystonnak az elért abszolút második helyezéséhez!

Mindenkit szeretettel várunk az augusztus 12-én megrendezésre kerülő 12. mysoft.hu Mária kupán a Nyugat Balatoni Regatták következő állámásán!

Hajó neveKormányos, LegénységAbszolút helyezésOsztály szerinti helyezés
ViNo-Bá XystonFazekas János, Horváth Csaba2(YSI) – 5
FlashMoizs Attila, Kiss-Lajos zoltán17(YS(I) – 10
Még nincsSzabó László, Nyújtó Zoltán, Szarvas Bence24(YSII) – 7
NimfaJoó Tamás, Vászon Sándor49(YSII) – 22
AmigoScheiber Gábor, Scheiber Gábor, Balogh László, Dr. Balogh Júlia51(YSIII) – 16