Dénes Zsolt emléktúra 2023

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megrendeztük a Dénes Zsolt barátunkról elnevezett  emléktúránkat. Zsolt hosszú éveken át volt balatoni túráink lelkes szervezője, de 2014 óta sajnos már nincs közöttünk, mint ahogy a 2022 és 2023-ban vagy korábban távozott tagjaink sem. Ők már az égi vizeken vitorláznak. Rájuk és a korábban eltávozott klubtársainkra és barátainkra emlékeztünk szeptember 9-én reggel 10 órakor a Túravitorlás Egyesület klubházánál,

hogy aztán vitorlát bontva elinduljunk 2 napos túránkra.

Az idő gyönyörű volt és friss ÉK szélben vágtunk neki 6 hajóval a szigligeti öbölben a Balatonnak. A friss szél délig tartott ki, ezután már egy nagyon gyenge Keleti széllel csorogtunk a nyugati medencében. Az esti célpont Gyenesdiás volt, de útba ejtettük a vonyarcvashegyi kikötőt is egy ebéd és kávé erejéig.  A vonyarci kikötő különlegessége a kikötő medencéjére ráépített étterem és kávézó. A hajósok tulajdonképpen az étterem teraszához köthetnek ki, ami különleges élményt nyújt.

Délután öt óra körül indultunk tovább a gyenesi kikötőbe, itt terveztük eltölteni az éjszakát. A kikötés után a hajókon vacsoráztunk, majd a klubháznál ültünk le, beszélgettünk a korábbi túrák élményeit felelevenítve.

Ahogy beesteledett elmentünk a helyi szüreti felvonulást záró esti programokra.

A kikötőbe visszatérve az éjszaka csendesen telt, mivel még légmozgás sem volt, így a kikötői kötelek csattogása sem zavarta meg a csendet.

Másnap is gyönyörű napsütéses reggelre ébredt a csapat, és a terveknek megfelelően egy nagy adag tojásrántottát készítettünk, amit jóízűen elfogyasztottunk.

A vasárnapi program a hazaút volt. Reggelizés közben figyeltük a tavon hátha megjelenik valamilyen irányú szél, de nem sok jóval kecsegtetett az időjárás a szél szempontjából. 10 óra körül a csapat eleje megindult Balatonmária felé és ahogy kiért a kikötőből egyre frissülő DK-i szél fogadta a hajókat. Fel is húztuk gyorsan a vitorlákat és megindultunk Balatonberény felé. Először csak csíkokban aztán az egész medencére elterülő 4-5 csomós szél fújt. Ahogy közeledtünk a déli parthoz úgy nyílt ki előttünk a szigligeti medence a Badacsony megunhatatlan látványa. Szerencsékre a déli parthoz közeledve egyre keletiesebb irányt vett a szél, így egyenesen a kikötőre tudtunk tartani. Néhány perccel dél után érkeztünk meg a kikötőbe és zártuk a 2023-as emléktúránkat.

Köszönjük a résztvevőknek az idei évben is a megemlékezést és az együtt töltött órákat!